döden i 3:e set

vafan. det är ju tydligen sant att Stefan Edberg har servat linjemannen Richard Wertheim i Skrevet så att han blev alldelens död. Jag trodde det var en myt, men detta skall förmodligen ha skett 1983 och kokainet var inte inblandat, för langaren hade tydligen tagit fel på dag och plats. Ledigveckan är snart slut och jag har inte varit inblandad i några SIDA-projekt i afrika eller löst klimatfrågan, men jag har vilat upp mig ordentligt och källsorterat mjölkpaketen iallafall.

Jag var ute och sprang en längre sträcka idag, flåset fungerade fint men benen tog slut. Jag var tvungen och gå emellanåt på slutet, men jag såg jävligt koncentrerad och stursk ut när jag mötte folk för att ge skenet av att det var vilofasen i någonslags sjuk intervallträning. På hemvägen lufsade jag förbi Terassvägen och förvånades över hur naturen tagit tillbaka området där skidis-kåkarna en gång stod. Jag tänkte tillbaka på första året i gymnasiet när man åkte buss kring Malmberget/Gällivare iklädd hardcorehood och ryggsäck och ölade i höstmörkret. fifaan va fint.


Kommentarer
Postat av: Simon

Jag blev också milt chockerad av avslöjandet om Edberg i Sanning eller Bullshit. Tänka sig att han är en mansdråpare, det gamle serveässet.

2008-10-12 @ 22:09:44
URL: http://modernjournalistik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0