minisemester.

Idag var vi en sväng till kiruna, lämpade av en snubbe på flygplatsen, åt lax och kollade på turister. E 10:an norrut var belamrad med husvagnsekipage och det var ett oändligt kryssande för att komma förbi och fram.Vissa husbilar hade även cyklar och diverse andra arrangemang utstickande åt alla håll så dom effektivt spärrade omkörningsfältet som en sån där jävla mobil startgrind dom har på travtävlingar. I vartenda inslag och avtagsväg stod det nån snåltysk som ansåg sig ha överlistat  de svenska campingarna och kommit billigt undan genom att turista i en torvtäkt.

Väl i kiruna slöt vi upp med en god vän och drog på ÖB och handlade rengöringsprodukter och färgglatt snask.  Sen började vi rulla hemåt bland husvagnarna. Jag satte igång att storstäda direkt när jag kom hem, nu är det skinande blankt överallt - utom badrummet, men där tänkte jag, inspirerad av min syster, göra en "pippi städar" nästa gång jag duschar. Tänkte använda ovannämnda teknik i vardagsrummet med, men jag hittade inga skurborstar i storlek 43 att ha på fötterna...

Kommentarer
Postat av: Syster

nej,pippi städar fungerar bara i våtutrymmen små nog att komma åt överallt med duschslangen!,jag tror det kan bli katastrofalt på parkettgolvet!Köp något riktigt luktagott medel att hälla ut innan också!

2008-07-31 @ 13:31:29
URL: http://novey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0