nattskiftet

jag har anammat ett mycket ungdomligt sovmönster som inte tycks vara ett vinnande koncept. Jag ställer klockan på 08.00, vaknar och vandrar runt i lägenheten några varv för att sedan gå och lägga mig igen och falla i någonslags törnrosa-sömn. Sen vaknar jag och mår helt förjävligt.

Man skulle vara en sån där gubbjävel som sprättar upp vid 4-snåret och kokar älgköttsoppa och klyver  (samt staplar) 3 kubikmeter ved innan frukost. Sen skulle man åka till badhuset och skrika och skräna om sjukdomar,halka, restskatt,gruvan,älgjakt,minnen och dagens ungdom. När man sedan är hel och ren och har bytt kalsonger och fått ryggen skrubbad så åker man hem och väntar på att finnmix ska börja. Sen tuppar man av efter nyheterna och upprepar proceduren tills det är dags att dra på sig träfracken. Nu ska ja fanimej sova.

Kommentarer
Postat av: sandra

:D tack för dagens garv!

2008-07-27 @ 17:12:30
URL: http://mensandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0