traktor.

Jag skulle vilja ha en traktor. Då skulle jag skotta snö med den och flytta runt saker i olika högar. En gång när jag var pojk fick jag åka med en gubbe i skopan. Vi värmde nånslags tjärpapper med gasol, sedan gich det liksom att sammanfoga gatstenar med sörjan. När gubben var inne på Affären började jag snuska mig med tjärgeggan. Jag klafsade runt i den och gjorde infödingsspår på folks gjutna garageinfarter. Jag doppade handskarna i den och lämnade avtryck  på olika grejer -ungefär som att svarte Petter varit framme. När gubben upptäckte mina illdåd kallade han mig för saker som hade fått räddabarnen och drottning Silvia att starta en insamling. Jag fick inte åka traktor mer förrän långt senare i livet. 

Kommentarer
Postat av: ynnoc

jaha när kommer boken ut? du skriver ju som en hel karl!

2008-07-15 @ 19:01:21
Postat av: notna

Ja eller hur!! Du måste hålla ditt löfte om boken. Man kan ju tro att du inte gjort annat än att skriva böcker.

2008-07-15 @ 19:17:50
Postat av: ostmaccan

Du får börja dra in sponsorpengar på bloggen!

2008-07-15 @ 23:21:21
URL: http://ostmaccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0