sommartider häjhäj

fyfan vilken grej jag har kommit på. Om man ställer perkulatorn vid sängen och trycker igång den direkt när man vaknar så tar man sig upp i grisottan även när man är ledig. Jag måste dra ner på sömnen så man hinner med alla skitviktiga  grejer innan hösten. Somrarna tycks ha varit längre på 80-talet. Direkt när tonerna av "den blomstertid" hade klingat ut så var man ute och grävde i nån jordhög eller klättrade i gruvhål. Då var det sommar dygnet runt, nu har man en massa opunkiga förplikterser som hänger över sommarlovet som ett grått cumulunimbus-moln över midsommarfirandet.

jag och svågern var och gjorde ett litet sommarjobb i helgen. vi var otroligt tankspridda.

Kommentarer
Postat av: Link

Nu gräver man i en slighög och åker ner i gruvhål mest hela dagarna och jag känner mig inte någe gladare för det...

2008-07-30 @ 18:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0