uteliv/party

Ojojoj...Nu har vi varit ner till den lokala puben. Det var på riktigt, ingen jävla lek. Lokalen var lagom stor med sådan där kladdig furupanel som gojsat till sig efter åratals impregnering av stekflott. Det fanns en bar som självklart inte tog kort och några stolar och bord. Det kanske inte låter  så speciellt men det satt en stämning och känsla  i väggarna som var mycket svår att sätta sina flottiga fingrar på.

Klientelet bestod dels av tandlösa yrkesdrickare men också av ungdomar med framtiden framför sig. Tjejernas bakdelar var som ett vandrande galleri med svanktatueringar som såg ut att vara ditgaddade av en reumatisk alkoholistmatros i Gdansk. Jag började genast tänka mig personerna där i olika filmmanus. typ en kille; som är tillsammans med en tjej.Dom brukar sitta på flickrummet och vänslas, men helt plötsligt får han höra en sägen om att det finns äkta rulltrappor i Karlstad och bara sticker. Sen blir det en scen med hästar och en traktor och lite olika kameraåkningar,sen blir nån gravid och den som dom tror är pappan körde skogsmaskin utanför Hagfors när det hände så han kan det ju inte vara... jag ska skissa lite på det där i morgon...men nu tror jag man fäller in hovarna för idag. Glad natt.

Kommentarer
Postat av: Linc

Skönt att ha dig tebax i datan

2009-12-05 @ 15:10:44
Postat av: bobbo viking

det här var nog det bästa inlägget någonsin

2009-12-17 @ 23:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0