midvinternattens köld är hård.

Om man är vaken kl. 04.30 bör man antingen vara full eller jobba natt. Att höra alarmet ljuda och kliva upp vid den tiden bryter mot en rad viktiga konventioner och förhållningssätt som vi människor skall rätta oss efter för att kunna leva anständigt. I morse var jag så trött att jag var tvungen att flämtande ligga med huvudet ut över sängkanten och riktigt koncentrera mig på att andas regelbundet. När jag började komma till sans hasade jag mig ut i köket och petade i mig lite skinkmackor och bananer.
Man blir fruktansvärt deprimerad av att stiga upp mitt i natten. Alla ens tillkortakommanden och nederlag spelas upp i huvuden med målsättningen att bryta ned dig tills du sitter gråtande under en filt och trycker i dig en hel Alladinask. Sen går man ut i bilen och möts av frostade och insynsskyddade fönster. En liten retsam smält fläck syns på motorhuven som ett förjävligt bevis på att motorvärmaren har gått men att säkringen till kupèvärmaren har löst ut. Det kan ni skriva in i KYOTO-protokollet , jag ger fan i om jag skonar miljön på en kallstart om jag likförbannat skall skrapa rutor och sitta på iskalla säten och riskera problem med kisseriet och hemorojjder. Sen det sista man gör är att likförbannat glömma att dra ut sladdjäveln med den inte alls förvånande händelseutvecklingen att man sliter med sig hela uttaget som sedan släpar som en gullig svans under bilen.
I det här skedet skall man bara ge upp. Gå och lägga sig igen. Byta spår.
Jahaja 4,5 timmar tills det är dags igen... sista rycket innan Jul.
Glad natt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Kan skicka min obligatoriska Aladdinask, med minus 20 fram till midsommar lär du behöva tröstäta. :D

2010-12-24 @ 01:48:35
URL: http://systerkitty.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0