fredag

Det är lite uppförsbacke med bloggandet. Detta beror på att jag har så inihelvetes många göromål och åtaganden på schemat och dygnet har bara 24 timmar hur man än räknar och fuskar. Jag skall skriva en generationsroman och ge ut en episk singersongwriter-skiva hade jag tänkt, för kreativiteten blomstrar alltid när man borde göra annat, som att jobba med partialbråksuppdelningar till exempel.

Skapandet är inget som kommer till dig då det finns "tid över", när disken är diskad och tvätten sorterad. Man måste hugga direkt när inspirationen kommer och då måste man ibland göra avkall på sådant som enligt statistiska centralbyrån ingår i ett normalt och gudfruktigt leverne. Jag har varit jävligt rebellisk i veckan. igår drack jag läsk till maten fast det inte var helg och i tisdags köpte jag en chipspåse som jag åt upp innan middagen. Bara för att visa vem det är som bestämmer.

Kommentarer
Postat av: konrad

right on!

2010-03-05 @ 19:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0