hej.

Gör ett nytt bloggförsök nu när man sagt upp alla sociala medier och annat som distanserar en från den totala hängivelsen till konsten. Jag har så mycket fritid nuförtiden som jag ägnar åt diverse projekt som legat i träda då man varit fjättrad i arbetets bojor.
Av min 25kvm stora lägenhet här i Filipstad har jag allokerat 6 kvadratmeter åt en MYCKET verkligetstrogen installation föreställande slaget vid Lutzen- helt utförd i trolldeg. Gustav II adolfs trogna springare Streiff ser ut som en övergödd shetlandsponny, men annars tycker jag att jag lyckats fånga denna historiska händelse på ett mycket överskådligt och gripande sätt. Nu återstår bara att måla skiten, men det kändes så innihelvetes övermäktigt så jag funderar på att leta upp nån Warhammer-tönt som får göra det åt mig.
Annars så skriver jag en hel del nidvisor och jobbar med en arbetarroman som handlar om en karl som blir inlåst på stålverkets toalett och när han blir utsläppt så har det gått 20 år och allting har förändrats men inte till det bättre.
Det är marknad i staden nu, och värmlänningarna går man ur huse för att besöka öltälten och marknadsstånden där man kan få sig en tjusig ylandevargar-jacka. Pojke möter flicka och om de bägge hatar vargar, stockholmare och alla andra speedway-lag än Valsarna så är det en "match made in heaven" . Livet går vidare sådetså.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jupp!

Iaf en som läst ditt inlägg!

2011-10-04 @ 20:23:04
Postat av: Morran

Blogga mer!:)

2011-10-10 @ 12:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0